Wordt je Jimdo website niet juist weergegeven of worden sommige onderdelen niet geladen zoals je verwacht had? Lokale instellingen of add-ons van je browser vormen vaak de oorzaak van dergelijke problemen. Maak je geen zorgen - deze problemen zijn meestal eenvoudig te verhelpen.
Controleer je browser op de volgende zaken:
- Heb je de nieuwste versie van je browser geïnstalleerd? Zo niet, installeer dan de nieuwste versie van je browser. In onze systeemvereisten zie je welke versies we ondersteunen.
- Is JavaScript geactiveerd? Zo niet, activeer dan JavaScript in je browser.
- Maak je gebruik van een scriptblocker zoals NoScript? Zo ja, zorg er dan voor dat de scriptblocker geen scripts van Jimdo blokkeert. Om dit te testen, schakel je de scriptblocker eenmaal uit en controleer je of er iets aan de situatie veranderd is. Schakel ook andere soortgelijke plug-ins en add-ons uit.
- Maak je gebruik van een adblocker als Adblock Plus? Zo ja, schakel deze dan volledig uit of maak een uitzondering voor pagina's van Jimdo.
- Maak je gebruik van antivirussoftware van bijvoorbeeld Kaspersky? Zo ja, controleer dan in de instellingen of scripts van Jimdo geblokkeerd worden.
- Heb je het cachegeheugen van je browser leeg gemaakt? Zo niet, maak dan het cachegeheugen leeg en start je browser vervolgens opnieuw op. Test bovendien of bepaalde fouten ook bij andere browsers optreden.
In de meeste gevallen zijn de problemen verdwenen wanneer je deze stappen doorlopen hebt.
Wanneer je toch nog problemen ondervindt, kun je via de menuoptie Vragen op je Jimdo-website altijd contact met ons opnemen. Geef daarbij altijd de volgende gegevens aan:
- Beschrijving van het probleem en wanneer deze optreedt
- Screenshot van het probleem, eventueel met bijbehorende foutmelding
- Gegevens over je besturingssysteem en browser.