Er bestaan talloze tips en trucs om de ranking van een website bij Google te verbeteren. Op basis van aanbevelingen van Google en onze eigen ervaringen hebben we een SEO-checklist samengesteld:
- De teksten en andere content op je website zijn uniek. Geen enkele andere website heeft dezelfde inhoud.
- Elke pagina bevat maximaal één grote kop (H1). Deze staat bovendien voor alle andere middelgrote (H2) en kleine (H3) tussenkoppen.
- De inhoud van je Jimdo-website wordt voortdurend geactualiseerd, bijvoorbeeld door regelmatig een blogpost te plaatsen.
- Elke afbeelding is voorzien van een alternatieve beschrijving.
- Je Jimdo-website is bereikbaar onder een eigen domeinnaam.
- De structuur van je Jimdo-website is helder en overzichtelijk.
- Elke pagina heeft een eigen doel.
- Pagina's verwijzen naar elkaar. Het is belangrijk dat elke pagina op je website na maximaal drie keer klikken te bereiken is.
- Je Jimdo-website bevat links naar andere websites. Dit kunnen bijvoorbeeld websites zijn van partners, brancheorganisaties of bedrijven en organisaties uit de regio.
- Elke pagina heeft in het menu onder SEO een eigen paginatitel en een paginabeschrijving.
- Via de Google Search Console heb je een sitemap van je website ingestuurd.
- Je analyseert regelmatig de traffic op je Jimdo-website met behulp van de beschikbare statistieken.
- Je Jimdo-website / bedrijf is aanwezig op sociale netwerken of aanbevelingsportals als Facebook, Google+, Yelp).
Let op: Wanneer je je Jimdo-website door Google wilt laten indexeren, is een betaald Jimdo-pakket vereist. Vanaf 1 februari 2018 worden websites in het Free-pakket niet meer door Google geïndexeerd.