Bij Jimdo hebben we veiligheidsprotocollen ingevoerd om je persoonlijke gegevens en website te beschermen tegen mogelijke bedreigingen. Toch kan het gebeuren dat je account gecompromitteerd raakt. Waarschijnlijk heeft dan iemand je wachtwoord weten te bemachtigen. Dit kan vooral gebeuren als je je inloggegevens hebt gedeeld met anderen of ze hebt hergebruikt op andere diensten.
Mocht je verdachte activiteiten op je Jimdo-account waarnemen, volg dan de stappen in dit artikel om weer toegang tot je account te krijgen. Wees vooral voorzichtig als je het volgende tegenkomt:
- Onbevoegde toegang of pogingen om in te loggen
- Wijzigingen in je accountinstellingen of persoonlijke gegevens.
- Foutmeldingen wanneer je probeert in te loggen met het juiste e-mailadres en wachtwoord.
- Ontvangst van e-mails met beveiligingswaarschuwingen.
- Ongewenste wijzigingen aan je account of website.
Verander je wachtwoord zo snel mogelijk
De eerste maatregel om weer controle te krijgen over je Jimdo-gebruikersaccount is je wachtwoord meteen te veranderen. Om je wachtwoord opnieuw in te stellen, klik je op de link: Wachtwoord opnieuw instellen. Vergeet niet het laatst bekende e-mailadres te gebruiken.
Meer informatie over het resetten van je wachtwoord vind je in het volgende artikel: Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Als je problemen hebt bij het resetten van je wachtwoord en het verkrijgen van toegang tot je Jimdo-gebruikersaccount, neem dan contact op met ons Support Team.
E-mails met beveiligingswaarschuwingen
We stellen je via e-mail op de hoogte wanneer we wijzigingen in je gebruikersaccount zien. Volg de onderstaande stappen als je een e-mail ontvangt met een waarschuwing voor wijzigingen die mogelijk zonder jouw toestemming zijn aangebracht:
Wijziging van primair e-mailadres |
Om een wijziging ongedaan te maken, log je in op je Jimdo-account. Neem contact op met ons supportteam als je dit niet kunt. |
Er is een nieuw e-mailadres toegevoegd |
Als er zonder jouw toestemming een tweede e-mailadres is toegevoegd, wijzig dan meteen je wachtwoord. Als je weer controle hebt over je account, zorg er dan voor dat je alle niet-geïdentificeerde e-mailadressen verwijdert uit deze sectie: Beheer je Jimdo-account. |
Wachtwoord wijzigen |
Als je wachtwoord zonder jouw toestemming is gewijzigd, volg dan de bovenstaande stappen om het opnieuw te wijzigen. |
Contact opnemen met ons Support Team
Probeer eerst je wachtwoord te resetten voordat je contact opneemt met Support. Als het niet lukt om je wachtwoord te resetten of je aan te melden bij je Jimdo-gebruikersaccount, neem dan contact op met ons supportteam en neem contact op vanaf:
- Je primaire e-mailadres bij je account: Dit is het e-mailadres dat je hebt aangewezen als je hoofdadres, en het e-mailadres dat je gebruikt om je aan te melden bij je Jimdo-account.
- Factuuradres: Dit is het e-mailadres dat speciaal is aangewezen voor het ontvangen van facturen voor je contract, en dat altijd op je rekeningen staat. Je kunt je factuuradres verifiëren door naar ☰Menu > Contract.